MGLC

Partnerji v projektu

Mednarodni grafični likovni center (MGLC)

Trajanje projekta

2015

FORMA MGLC

Projekt FORMA MGLC je temeljil na uporabi novih tehnologij, družbenih medijev in inovativnih pristopov v kulturnih ustanovah. Mladim, specializiranim za področje kulture, je omogočil, da so svoj poklicni profil usmerili k specifičnim znanjem in da so se seznanili z uporabo novih medijev, hkrati pa pridobili znanja o vse bolj iskanih novih poklicnih profilih: koordinator spletne skupnosti in koordinator digitalnih vsebin. Program FORMA MGLC je bil namenjen mladim in ga je financiralo špansko ministrstvo za delo in socialno varnost. V programu, ki je potekal od 23. marca 2015 do 23. junija 2015, so sodelovali mladi Španci različnih profilov. Ključni cilj programa je bil, da smo jim skozi uporabo novih pristopov, pri katerih se cenijo ustvarjalni talent, sposobnost prenosa znanj v prakso in inovativnost, omogočimo lažjo vključitev na trg dela.

Program FORMA MGLC je bil razdeljen v več sklopov, ključno pa je bilo najti dobre prakse za vključitev novih profilov, povezanih z internetom in uporabo novih tehnologij v kulturnih ustanovah. V okviru projekta je bila vzpostavljena izobraževalna platforma in promocija samega projekta Forma MGLC skozi različne kanale. Zainteresirano javnost smo v sklopu programa vabili na izobraževalna predavanja in simpozij.

VSEBINA PROGRAMA:

Novi profesionalni profili: Udeleženci so se seznanili z delovnim okoljem muzeja ter načinom uporabe novih medijev v Mednarodnem grafičnem likovnem centru. Spoznali so, da se zaradi uporabe novih medijev spreminja tudi pozicija MGLC v globalni komunikaciji, prenosu informacij in razumevanju kulture.

Upravljalec spletne skupnosti: Udeleženci so podrobneje preučili pomen poklica upravljalec spletne skupnosti in raziskali dobre prakse v tujini. Teorijo, ki so se je v raziskovanju naučili, so skozi prakso prenesli v naše okolje. Ključni pomen je bil, da so udeleženci spoznali, kako učinkovito zgraditi spletno skupnost za različne javnosti.

Digitalizacija: Shranjevanje dokumentacije v muzejih se vse bolj spreminja in digitalizira – tudi z namenom, da lahko zadostimo vse bolj zahtevni spletni javnosti. Iskanje dobrih praks; spoznavanje potrebe o vpeljavi posebnega poklica za namen upravljanja z digitalnim arhivom, namenjenim za dolgotrajno rabo. Uvajanje dobrih praks digitalnega upravljanja v naše okolje.

Digitalni mediji v muzejih: Vpogled v pomen različnih digitalnih orodij (tablice na dotik, mobilne aplikacije in druga sodobna orodja), ki jih lahko uporabimo za pritegnitev obiskovalcev in kulturnih delavcev. Uporaba inovativnih pristopov; iskanje rešitev, kako bi lahko te pristope uporabili v MGLC.

Komunikacijska strategija na družabnih medijih: Vzpostavljanje okvirne komunikacijske strategije glede uporabe socialnih omrežij; iskanje odgovora na to, kako uspešno vpeljati digitalne medije v marketinško in komunikacijsko strategijo ustanove.

Analiza družabnih medijev: Muzeji imajo novo vlogo v globalni komunikaciji, širitvi informacij in kulturnega razumevanja. Kako uspešno izmeriti vpliv socialnih medijev, je vprašanje, na katerega so udeleženci iskali odgovor.

Pozicioniranje kulturnih institucij, marketing: Osnove »brandinga« v kulturnih institucijah: spoznavanje o tem, da sistematično vzpostavljanje znamke pripelje do zaupanja obiskovalcev, ki jih k nadaljnji interakciji navezuje tudi čustvena navezanost.

»Program poudarja tradicionalno dejavnost MGLC na področju neformalnega izobraževanja. Poleg tega, da je platforma za izobraževanje in sposobnost integracije mladih na delovnem mestu, gre za vzpostavitev medkulturnega prostora, kjer razvijamo ustvarjalnost, izmenjavo znanj in novih izkušenj, kar ne bogati le sodelujočih, temveč tudi institucijo.«
Yasmín Martín Vodopivec, vodja projekta in pomočnica direktorice MGLC


UDELEŽENCI:

Concha Martínez Peláez
Arhitekta iz Cadiza, Španija
»Po dokončanem študiju arhitekture sem nedavno začela obiskovati tečaj o avdiovizualni komunikaciji. Ravno slednje je tudi razlog, zakaj me je program FORMA MGLC takoj pritegnil. Zelo se veselim teh treh mesecev in pričakujem, da se bom ogromno naučila. Smo mlada, energična ekipa in prepričana sem, da drug drugemu lahko predamo veliko znanja.«

Natalia Corbillón González
Industrijska in grafična oblikovalka iz Galicije, Španija
»Študirala sem industrijsko oblikovanje, diplomo pa sem delala v Nemčiji, na t. i. Folkwang Hochuschule. V letu 2011 sem bila pripravnica na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani; vse od takrat sem svobodna umetnica na področju grafičnega oblikovanja. Že ko sem prvič prebirala o programu Forma MGLC, me je takoj pritegnil, saj je grafično oblikovanje zelo povezano z marketingom in družbenimi mediji. Prepričana sem, da bo moj 'nevidni nahrbtnik' po tej izkušnji veliko bolj poln.«

Javier Martin Arjona
Arhitekt iz Bilbaa, Španija
»Arhitekturo sem študiral v San Sebastianu, vmes sem bil leto dni na izmenjavi Erasmus v Ljubljani. Po koncu študija sem zaključil še tečaj iz grafičnega oblikovanja v Bilbau. V Slovenijo sem se preselil leta 2013; tu delam kot učitelj španščine. Zdaj se veselim nove možnosti znotraj programa Forma MGLC, kjer bi rad predajal svoje znanje – in se naučil čim več novega.«

Damián Vega Velasco
Grafik iz Langrea, Španija
»Ukvarjam se s tradicionalnimi tehnikami tiska, svoje delo pa trenutno opravljam na številnih kreativnih projektih, ki združujejo starejše discipline z novo tehnologijo. V povezavi s kulturo me zelo zanimajo novi, socialni mediji, saj sem prepričan, da bi jih lahko uporabil tudi pri svojem poklicu. Prepričan sem, da lahko novi mediji odprejo novo pot promocije grafične umetnosti in njenih številnih obrazov.«

KOORDINATORJA PROGRAMA:

Aleš Ogorevc, upravljalec spletne skupnosti
»Spletno skupnost upravljam z idejo, da družbena omrežja in storitveno oblikovanje lahko prineseta pozitivne spremembe tako institucijam kot njihovim obiskovalcem. Svojo vlogo upravljalca spletne skupnosti v MGLC vidim kot odlično priložnost, da svoj širok spekter izkušenj in znanja še utrdim in razširim. Verjamem, da se da na tem področju storiti še veliko in umetnost s pomočjo novih medijev bolj približati javnosti.«

Sabina Vrhnjak, koordinatorka digitalnih vsebin
»Novinarka z večletnimi izkušnjami na področjih novinarstva, odnosov z javnostmi in organizacije dogodkov. Socialni mediji, digitalni svet in vse več novih orodij za komunikacijo, ki omogočajo igro z besedami, kreativnostjo in inovativnostjo, so bili od nekdaj moja strast. Program FORMA MGLC, ki združuje mojo ljubezen do kulture in novih medijev, je zame osebni in profesionalni izziv. Program me utrjuje v prepričanju, da novi mediji potrebujejo poseben pristop in dodatna znanja vseh, ki se v kulturnih institucijah ukvarjajo s tem področjem.«

SIMPOZIJ:

S slovenskimi in tujimi gosti smo želeli okrepiti pomen novih medijev na področju kulture ter zastaviti smernice za prenos znanja v prakso, zato smo v sklopu projekta izvedli mednarodni simpozij Vpliv novih medijev: Dnevni izzivi za kulturne ustanove, ki je potekal 29. maja 2015 v prostorih predavalnice Mednarodnega grafičnega likovnega centra. Po štirih raznovrstnih predavanjih (Peter Šepetavc, David Gauntlett, Lenart J. Kučić, Rebeca Hermo; moderator Domen Savič) smo dan zaključili z okroglo mizo, s pridobivanjem novega znanja pa nadaljevali 30. maja 2015, ko je bila na vrsti delavnica s profesorjem Davidom Gauntlettom z Univerze Westminster, Velika Britanija (avtor knjige: Delo je povezovanje / Making is Connecting). V MGLC smo želeli tudi z organizacijo omenjenega simpozija poudariti pomen neformalnega izobraževanja, ki ne bogati le sodelujočih posameznikov, temveč tudi institucije, v katerih ti posamezniki delujejo in posredno tudi njihovo občinstvo.

PROJEKTNA SKUPINA:

Yasmin Martín Vodopívec (vodja projekta), Aleš Ogorevc, Sabina Vrhnjak.

MGLC