MGLC že od začetka opravlja številne dejavnosti, ki se med seboj prepletajo in dopolnjujejo. Hrani obsežne zbirke grafik in avtorskih knjig, nastalih po drugi svetovni vojni. Muzej je tudi pomemben producent grafične in sodobne umetnosti. Najprepoznavnejša dejavnost ustanove je Grafični bienale Ljubljana, ki v svetu velja za najstarejšo grafično prireditev.
Zbirke
Zbirke MGLC predstavljajo največjo slovensko zbirko grafik in umetniških publikacij, nastalih po drugi svetovni vojni, in edino javno zbirko grafik modernizma, ki vsebuje več kot 10.000 del. Njihova posebnost je v tem, da vsebujejo izključno dela na papirju in z njim povezane predmete, kot so grafike, umetniške publikacije, risbe in fotografije. Sestavljajo jih tradicionalne grafike in druge vrste materialne dediščine umetnosti tiska, zlasti knjige umetnika, plakati, umetniška efemera in druge umetniške publikacije, ter druga dela na papirju. Zaradi daril, lastne produkcije in usmerjene zbiralne politike inventar neprestano narašča.
Razstavna dejavnost
V Mednarodnem grafičnem likovnem centru razstavna dejavnost kontinuirano poteka od leta 1989. V prvem obdobju se je program osredotočal na razstave klasične grafike. S prehodom v novo tisočletje je prišlo do sprememb: ideja grafike se je začela širiti v polje umetniških tiskov, prostor v galeriji so začele dobivati postavitve umetniških instalacij, nekaj let kasneje pa sledijo tudi izvedbe umetniških dogodkov oziroma performansov. V zadnjem obdobju delovanja MGLC, od leta 2011, je praksa razstavljanja sodobne umetnosti še pogostejša. V ospredju so izrazito intermedijsko naravnane razstave oziroma projekti, za katere je značilno, da celostno preoblikujejo galerijski prostor.
Grafični atelje
Grafični atelje MGLC je organiziran kot produkcijski center, v katerem je mogoče ustvarjati v različnih grafičnih tehnikah. Umetniki lahko tiskajo sami ali ob pomoči grafičnega mojstra. Atelje že od začetka ni bil namenjen samo izkušenim in uveljavljenim grafikom, temveč ponuja priložnost tudi mnogim umetnikom mlajših generacij, ki na začetku svojih umetniških prizadevanj nimajo lastnih primernih razmer za delo.
Rezidenčni program
Mednarodni grafični likovni center izvaja rezidenčni program v MGLC Švicariji, rezidenčnem in ustvarjalnem centru, ki se nahaja na robu Krajinskega parka Tivoli, Rožnik in Šišenski hrib ter je osrednja in z naravo najbolj povezana rezidenčna točka v Ljubljani. Rezidenčni program je namenjen slovenskim in tujim umetnikom, umetnicam in umetniškim kolektivom, strokovnjakom s področja sodobne umetnosti (kritiki, kuratorji, publicisti …), ki jim nudimo produkcijske razmere za delo, mreženje, izobraževanje in usposabljanje.
Grafični bienale Ljubljana
Grafični bienale Ljubljana je eden najstarejših na svetu; ustanovljen je bil leta 1955. S svojim delovanjem je Ljubljano in slovensko likovno umetnost postavil v svetovni kontekst ter vplival na pojav številnih podobnih dogodkov po vsem svetu ter vzpostavil dejavno mrežo za izmenjavo izkušenj na področju grafične umetnosti. Z rednim predstavljanjem del umetnikov iz različnih kulturnih in umetnostnih okolij je uspešno zarisoval grafični zemljevid sveta. Zaznamujejo ga tradicionalno podeljevanje mednarodnih nagrad, premene v estetskih kriterijih in odmik od zamejevanja v okvir enega medija. Grafični bienale Ljubljana je živa, nenehno spreminjajoča se platforma umetniških stvaritev ter kritični pretres dogajanja v družbi in umetnosti, ki sledi impulzu sodobnosti, ki ga vse bolj zaznamujejo neulovljivost v kategorije in presečišča različnih znanj, izkušenj in umetniških praks.
Založniška dejavnost
MGLC se z založniško dejavnostjo ukvarja vse od prve razstave leta 1989 in izdaja različne publikacije, kataloge, monografije, zloženke. Spremljajo jih osebne, skupinske ali tudi gostujoče razstave, ki so v programu MGLC. Vsaki dve leti ob mednarodnem Grafičnem bienalu Ljubljana izide tudi obsežnejši katalog. MGLC hrani kataloge vse od prvega grafičnega bienala leta 1955, skrbi zanje in jih tudi prodaja.
Izobraževanje
MGLC eno od svojih vlog uresničuje z zagotavljanjem razmer za to, da umetnost spozna in soustvarja čim širši krog ljudi, zato v izobraževanje vključujemo tako klasične kot tudi alternativne pristope. Ti so vezani na spoznavanje procesov ustvarjanja, ko poskušamo umetniška dela na razstavi razumeti ne le kot kuratorjevo interpretacijo, temveč tudi kot umetnikov predlog ali izhodišče, kako je mogoče videti ta svet. Naši programi predstavljajo neke vrste »tretji prostor«, v katerega vabimo obiskovalce različnih starosti in zanimanj, da ga dopolnijo s svojo vednostjo, idejami in interpretacijami.
Sodelovanje v projektih
MGLC ima široko mrežo sodelavcev po svetu, s katerimi izmenjujemo informacije, publikacije, umetniška dela in s katerimi sodelujemo v okviru projektov ali izmenjav. Tradicionalni partnerji so predvsem institucije in organizacije, ki se ukvarjajo z zbiranjem, hranjenjem, promoviranjem in produciranjem umetniške grafike in umetniških publikacij.