Honza Zamojski: Odveč je reči

Grafično mapo Odveč je reči sestavlja pet grafik z naslovi, ki so pomembni za interpretacijo celote: Brezskrbna, Brezzoba, Neprecenljiva, Brez besed in Neustrašna. Te besede, ki se pojavljajo tudi kot raztresena tipografija v grafikah, imajo več funkcij, od katerih so tri za avtorja ključne. Prvič, opredeljujejo junakinjo grafične mape – avtorjevo nekajmesečno hčerko Irenko. Drugič, lahko se nanašajo tudi na čustva med otrokom in starši, ko se začnejo med njimi graditi novi odnosi. Tretjič, tvorijo zanimiv tipografski kontrapunkt ponavljajočemu se glavnemu motivu vseh grafik – razpršenim, velikim in barvnim bucikam in iglam.


Motiv bucik in igel se v umetnikovih delih pojavlja že dolgo. Sprememba merila banalnega predmeta gledalcem predstavi svet, ki je »konvencionalen« in do neke meje ponuja oder, na katerem se odvija odnos med ustvarjalcem in gledalcem. Povečane bucike lahko postanejo ostro orodje ali celo orožje v rokah enega ali drugega. Z njimi se lahko tudi pripnejo izbrane besede, da bi se pritegnila in zadržala pozornost gledalcev/bralcev. Raztresene bucike naj bi nas tudi spomnile na naključnost – pomembno lastnost vsakega ustvarjalnega procesa.

Še ena pomembna lastnost grafične mape je proces ustvarjanja grafik. Zasnova projekta je potekala od maja 2023 do junija 2024, produkcija pa je bila izvedena delno v sklopu enotedenske rezidence in dela v Grafičnem ateljeju MGLC ter delno na daljavo. Vsaka grafika je bila ustvarjena izključno z uporabo analognih tehnik brez podpore računalnika. To je pomembno, saj je moral Honza Zamojski preoblikovati svojo trenutno risarsko prakso in spremeniti svoj način razmišljanja o kompoziciji in zaporedju risarskih dejavnosti. Zdi se, kot da je celoten proces tiskanja malo podoben Irenki, ki je neizbežno spremenila umetnikov pogled na svet.
Ogled grafik, ki so na voljo v spletni trgovini MGLC.


