MGLC

Mladen Stropnik: DOBROJUTRO

2021
mladen stropnik_urska boljkovac (13)

Posebnost grafične mape z naslovom DOBROJUTRO je že mapa sama, saj nam ogled njene naslovne strani s pomočjo aplikacije na pametnem telefonu ponudi nadgrajeno resničnost likovne podobe v obliki grafične in zvočne intervencije. Ta zasnova napeljuje, da mora biti gledalec dejaven pri branju, opazovanju in doživljanju samih del, ki so spravljena v mapi.

mladen stropnik_urska boljkovac (21)
Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.
mladen stropnik_urska boljkovac (1)
Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.
mladen stropnik_urska boljkovac (24)
Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

Izkušnja se prične z branjem navodil, ki nam pojasnijo, kako moramo ravnati s posameznim grafičnim listom in ga gledati na način, kot si ga je Stropnik zamislil, da bi nas usmeril k občutkom in mislim, ki so ga vodili pri snovanju vsebine. Ko držimo posamezni list v roki in z njim manipuliramo v skladu z navodili, ugotovimo, da se je branje navodil metaforično transformiralo v aktivno iskanje pomena. Vsak izmed listov je lahko vizualna prispodoba, ki na subtilen način preraste iz Stropnikove osebne izkušnje v spoznavanje obče realnosti ali našega intimnega spomina. Takšno prispodobo podkrepijo naslovi posameznih grafik, s katerimi premišljeno gradi poetično vizualno tvorbo in jo zaključi s pesmijo, odtisnjeno na zadnji strani mape.

mladen stropnik atelje_urska boljkovac (11)
Foto: Urška Boljkovac. Arhiv MGLC.

Grafična mapa DOBROJUTRO je zbirka vizualnih premišljevanj, s katerimi moramo fizično ravnati, da bi jih lahko razumeli, kar je sicer v nasprotju z uveljavljeno prakso uporabe tovrstnih del na papirju.

MGLC_Mladen Stropnik_HAHAHAAAA_DOBRO JUTRO5303WEBkopija
Mladen Stropnik, »šotor«. Grafiko držimo v roki, zarezana trakova pregibamo do stika. Sitotisk na papir, rezanje z zgibanjem, 44 x 34 cm. Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.
MGLC_Mladen Stropnik_HAHAHAAAA_DOBRO JUTRO5323WEB
Mladen Stropnik, »ne vidim kljuke, pojdi okrog«. Grafiko se uporablja kot položenko. Sitotisk na papir, rezanje z zgibanjem, 44 x 34 cm + cca 17 x 32 cm. Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.
MGLC_Mladen Stropnik_HAHAHAAAA_DOBRO JUTRO5325WEB
Mladen Stropnik, »ščepec soli«. Grafika je položena na mizo. Sitotisk na papir, perforacija/fi 1 cm, 44 x 34 cm. Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.
MGLC_Mladen Stropnik_HAHAHAAAA_DOBRO JUTRO5333WEB
Mladen Stropnik, »hruška«. Grafiko položimo na bok in jo prepogibamo. Sitotisk na papir, rezanje z zgibanjem, kolažiranje, lepljenje, cca 37 x 2 cm, 44 x 34 cm. Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.
Ko držimo posamezni list v roki in z njim manipuliramo v skladu z navodili, ugotovimo, da se je branje navodil metaforično transformiralo v aktivno iskanje pomena.
MGLC_Mladen Stropnik_HAHAHAAAA_DOBRO JUTRO5354WEB
Mladen Stropnik, »grem«. Grafiko zložimo, da stoji pokončno. Sitotisk na papir, rezanje z zgibanjem, 2 kosa, 44 x 34 cm. Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

Grafike Mladena Stropnika nam ponujajo svojevrsten paradoks v smislu miselnih utrinkov, ki jih lahko uzremo šele takrat, ko jih dejansko držimo v rokah in hote ali nehote pustimo na listu tudi kakšno svojo sled.

MGLC_Mladen Stropnik_HAHAHAAAA_Dobro jutro5216WEBkopija
Mladen Stropnik, »moonmouth«. Grafiko držimo v roki, da skozi luknjo prehaja zrak. Sitotisk na papir, perforacija/fi 4 cm, 44 x 34 cm. Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.
MGLC_Mladen Stropnik_HAHAHAAAA_Dobro jutro5298WEBkopija
Mladen Stropnik, »JAPKA«. Naslovnico grafične mape opazuješ s telefonom z aplikacijo aritivive.com. Sitotisk na lepenko, 45 x 35 cm. Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.
MGLC_Mladen Stropnik_HAHAHAAAA_Dobro jutro5248WEBkopija
Mladen Stropnik, »plum«. Grafiko stiskamo ob robovih, da se odpira in zapira. Sitotisk na papir, lepljenje listov, 2 kosa, 44 x 34 cm. Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

Iz grafičnega ateljeja

Več
MGLC