Chus Martínez imenovana za umetniško vodjo 36. grafičnega bienala Ljubljana
Mednarodni grafični likovni center (MGLC) z veseljem sporoča, da je bila za umetniško vodjo 36. grafičnega bienala Ljubljana (2025.) imenovana priznana kustosinja, predavateljica in raziskovalka Chus Martínez.
Chus Martínez se je rodila v Španiji in je filozofinja in umetnostna zgodovinarka. Trenutno je predstojnica inštituta Institute Art Gender Nature pri Akademiji za umetnost in oblikovanje Basel FHNW v Švici in kustosinja pri TBA21 Thyssen-Bornemisza Art Contemporary.
Je članica uprave CIMAM (Mednarodnega odbora za muzeje) in svetovalnih odborov številnih mednarodnih umetniških ustanov, kot sta Castello di Rivoli v Torinu in Deutsches Historisches Museum v Berlinu. Bila je glavna kustosinja v muzeju El Museo Del Barrio v New Yorku in predstojnica oddelka pri dOCUMENTI (13). Pred tem je bila glavna kustosinja v MACBA v Barceloni in direktorica Frankfurter Kunstverein. Chus Martínez je pripravila veliko razstav in publikacij o sodobni umetnosti. Je predavateljica in avtorica številnih kataloških besedil in kritičnih esejev, poleg tega redno piše za mednarodne umetniške revije.
Ob razkritju imenovanja Chus Martínez je umetniška vodja in direktorica MGLC Nevenka Šivavec izjavila: »Grafični bienale Ljubljana s 36. izdajo praznuje svojo 70-letnico in veseli nas, da bo ob tem resnično častitljivem jubileju z nami Chus Martínez. Verjamemo, da je njena vizija zelo pomembna za ljubljanski bienale v tem zgodovinskem trenutku. Chus Martínez si upa razmišljati o umetnosti prek čustev in v povezavi z naravo, spolom in tehnologijo, pogosto tudi v prihodnjiku, saj je vedno navdušena nad možnimi konteksti, v katerih bodo prihodnji umetniki lahko ustvarjali. S preizpraševanjem tega, komu je umetnost namenjena in koga naslavlja, drzno izstopa iz kokona sodobne umetnosti in si zna zamisliti tudi občinstvo, ki ne more ali noče vzpostaviti nobenega odnosa s kulturno produkcijo ali pa je od nje povsem odtujeno.«
Chus Martínez je ob prevzemu vloge umetniške vodje ljubljanskega bienala povedala: »Lokalni bienali bolj kot kadarkoli prej igrajo bistveno vlogo, ko gre za nudenje modelov razstavljanja, ki so zmožni motivirati umetnike, a tudi poživiti družbene skupnosti okoli nas. Grafična umetnost je drugo ime za žanr, katerega cilj je posredovati zgodbe in vrednote, ki jih potem kolektivno interpretiramo, in jim dati glas. Ker živimo na robu velikega razkola, se moramo osredotočiti na ustvarjanje prostora v kulturi, ki bo zmožen zmanjšati jezo in zamere in izzvati izkušnjo sprave. Zelo sem počaščena, da mi je bila dana ta edinstvena priložnost.«